نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1572
-
الف
+

«محمدرضا چراغعلی»: انتخاب صحیح کلام موسیقی باعث حفظ هویت اصیل موسیقی افغانستان است

«محمدرضا چراغعلی» موسيقی‌دان و آهنگ ساز برجسته ایرانی در حاشیه فینال فصل دوم مسابقه «نواهنگ» از آینده روشن موسیقی افغانستان گفت.

به گزارش آی فیلم 2، «محمدرضا چراغعلی» موسيقی‌دان، آهنگساز و تنظيم‌كننده موسيقی سينما و تلويزيون ایران در حاشیه فینال فصل دوم مسابقه «نواهنگ» از آینده روشن موسیقی افغانستان گفت.

وی درباره فصل اول مسابقه «نواهنگ» عنوان کرد: روز اول تصور نمی کردم سطح اشتراک کنندگان به این اندازه بالا باشد اما استقبال بالای خواننده‌های جوان و همچنین کیفیت کار آن ها، فراتر از توقعاتم بود.

«محمدرضا چراغعلی» در خصوص فصل دوم «نواهنگ» گفت: سال قبل اولین تجربه در برگزاری این مسابقه را کسب کردیم و قطعا در فصل دوم با تجربه بیشتر و داوران افغانستانی کیفیت بهتری را شاهد بودیم و امیدوارم هر سال پیشرفت بیشتری حاصل شود.

داور فصل اول مسابقه نواهنگ در پیوند با همکاری با اشتراک کنندگان این رقابت بیان کرد: بسیار علاقه مند بودم تا با استعدادهای جوان همکاری کنم اما بیماری کرونا باعث شد تا فرصت انجام این کار فراهم نشود اما در فضای مجازی پیگیر فعالیت ها و آهنگ های اشتراک کنندگان نواهنگ هستم، امیدوارم مردم بیشتر حمایت کنند تا شاهد آینده روشن موسیقی برای افغانستان باشیم.

وی در مورد آثار خواننده های جوان افغانستان اظهار داشت: مشخص است باید در این مسیر بییشتر به پختگی برسند اما نکته خوبی که در مورد موسیقی افغانستان وجود دارد، انتخاب خوب و صحیح کلام موسیقی است. به نظرم این امر باعث می شود بخشی که هویت و فرهنگ اصیل موسیقی افغانستان را به نمایش می گذارد، حفظ شود.

«محمدرضا چراغعلی» در همین راستا ادامه داد: از خواننده های جوان انتظار نمی رود آثار پخته منتشر کنند اما گذر زمان باعث پیشرفت شان می شود، به عقیده من برگزاری کارگاه های آموزشی در کنار این رقابت ها، اتفاق های خوبی را رقم خواهد زد.

وی در پایان در مورد تاثیر مثبت مسابقه «نواهنگ» برای استعدادهای جوان افغانستان عنوان کرد: این رقابت بسیار جذاب است و فرصت بسیار خوبی برای کشف استعدادهای جدید است.

«محمدرضا چراغعلی»، زاده‌ ٢٩ حمل(فروردين) ١٣٥١، موسيقی‌دان، آهنگساز، و تنظيم‌كننده موسيقی سينما و تلويزيون ایران است.⠀

از مهم‌ترين آثار چراغعلی می‌توان به آلبوم «صياد» با اجرای «عليرضا افتخاری» ،آلبوم «حامی» با اجرای «حميد حامی» به عنوان آهنگساز و تنظيم كننده، آلبوم «عشق است» و همچنین آهنگسازی در فلم های «آبی مثل دریا»، «بزرگ خیلی بزرگ» و «بوی بهشت» اشاره كرد.

«نواهنگ» عنوان مسابقه بزرگ آوازخوانی است که توسط شبکه آی فیلم2 برای آوازخوان های با استعداد افغانستانی مقیم ایران، در دو فصل برگزار شد.

در فصل دوم مسابقه نواهنگ از بین 400 اشتراک کننده 100 تعداد تن انتخاب شدند که از میان آن ها با انتخاب 30 استعداد برتر آوازخوانی، مسابقه نواهنگ وارد مرحله حضوری شد که در نهایت 10 تن به مرحله رقابت اصلی و تلویزیونی وارد شدند.

با حذف شش تن از ده بهترین مسابقه نواهنگ، در مرحله فینال این مسابقه که روز جمعه 26 حمل(فروردین) از شبکه آی فیلم 2 نشر شد، چهار هنرمند برتر با یکدیگر به رقابت پرداختند و به ترتیب «داوین نیکزاد» مقام اول، «علی عمر» مقام دوم،  «محمدرضا قربانی» رتبه سوم و در نهایت «احمدمختار نیکیار» رتبه چهارم مسابقه آوازخوانی را از آن خود کرد.

ع ا/ح ح

نظر شما
ارسال نظر